Terms & Conditions

 

INTRODUZIONE

Le seguenti Condizioni di Vendita (di seguito “Condizioni Generali“) regolano la vendita dei prodotti commercializzati da P.A.I.D. Snc attraverso il marchio MINIMARTE ed il sito www.minimarte.it nei confronti di privati consumatori, al fine di assicurare il rispetto delle vigenti condizioni di legge e la massima trasparenza e chiarezza nel rapporto con la clientela.

CONTRATTO DI FORNITURA

Il contratto di fornitura si intende stipulato tra il Cliente e la società P.A.I.D. snc di Giovanniello E. & C. | via D. Alighieri 10 | 85058 | Trevico (AV) | ITALY | P.IVA/C.F.01580540647 | e-mail : info@minimarte.it. Il contratto rientra nella disciplina dei contratti a distanza, previsti agli artt. 50 e seguenti del D.Lgs. 206/2005 e s.m.i. (cd. Codice del Consumo)

REGISTRAZIONE

Il Cliente che intende acquistare su www.minimarte.it e usufruire dei servizi presenti sul Sito, deve effettuare la registrazione dei propri dati personali.Il Cliente che procede alla Registrazione dichiara di aver preso visione dell’informativa sulla Privacy ed è responsabile della veridicità, liceità, correttezza dei dati inseriti.Nel caso di variazioni, l’utente è tenuto a informare tempestivamente P.A.I.D. SncNel caso in cui i dati personali immessi possano essere considerati, anche indirettamente, dati sensibili, il Cliente mediante la Registrazione dichiara di prestare il proprio consenso al loro trattamento. La Registrazione implica anche l’accettazione delle presenti Condizioni Generali.

DISPONIBILITA’ PRODOTTI ED EVASIONE ORDINI

Il sistema di commercio elettronico adottato sul sito www.minimarte.it è concepito per offrire al Cliente la massima possibilità di scelta dei prodotti. Esso perciò potrebbe prescindere dalla immediata disponibilità a magazzino degli stessi.In tale caso, i tempi di consegna dei prodotti acquistati saranno di circa 20/30 giorni lavorativi più i tempi di spedizione.Sarà premura di P.A.I.D snc avvisare il Cliente via e-mail di eventuali problemi legati alla disponibilità del prodotto, o di eccessivi ritardi nella consegna, potendo il Cliente a quel punto decidere liberamente di recedere dal contratto ai sensi di legge.P.A.I.D. Snc si riserva la facoltà di evadere anche solo in maniera parziale gli ordini ricevuti in base alla disponibilità dei prodotti a magazzino, o di evaderla in tempi diversi, previa richiesta di consenso al Cliente. Le immagini e le informazioni presenti all’interno delle schede prodotto sono indicative e talvolta possono non corrispondere pienamente a quelle dell’articolo.

ORDINI

Il Cliente che invia un ordine di acquisto riceve al termine della procedura una comunicazione via posta elettronica (E-mail) di conferma di avvenuta ricezione. E’ possibile effettuare l’annullamento di un ordine solo se lo stesso non è ancora stato evaso e la merce non ancora spedita, mediante comunicazione scritta da inviare tramite e-mail all’indirizzo: info@minimarte.it Per gli ordini già evasi il Cliente dovrà esercitare il Diritto di Recesso entro e non oltre i 10 giorni dalla ricezione della merce.

PREZZI DI VENDITA

Tutti i prezzi di vendita esposti sul sito www.minimarte.it vengono indicati in Euro e sono esclusi di IVA, comprese le destinazioni fuori CEE. Essi potranno subire variazioni senza preavviso, essendo legati anche alle politiche commerciali e al variare dei prezzi delle materie prime.

MODALITA’ DI PAGAMENTO

Su www.minimarte.it è possibile effettuare acquisti in perfetta sicurezza, utilizzando diverse forme di pagamento: Paypal | Bonifico bancario
Tutte le transazioni on-line avvengono in modalità protetta, tramite protocolli crittografici e certificati.

MODALITA’ DI CONSEGNA

Le spedizioni avvengono tramite Corriere Espresso di Poste Italiane. Le spese di spedizione vengono calcolate in base al peso effettivo dei prodotti comprensivi di imballo. Per i prodotti disponibili a magazzino i tempi di consegna in Italia sono generalmente entro 4/5 gg lavorativi successivi alla conferma dell’ordine. Per la consegna nel resto dell’Europa saranno necessari 8/10 giorni. Per i prodotti non disponibili a magazzino occorreranno circa 30 giorni lavorativi per la produzione oltre i tempi di spedizione sopra indicati. Le spese di spedizione e consegna sono a carico del Cliente e sono chiaramente visibili al momento dell’effettuazione dell’ordine. Data la voluminosità di alcuni prodotti non è prevista la consegna al piano.

RECLAMI E RESI

Al ricevimento della merce, il Cliente è tenuto immediatamente a verificarne lo stato e la conformità. Nel caso il prodotto o l’imballo risultino danneggiati IlCliente è tenuto a FIRMARE CON RISERVA DI CONTROLLO specificando ESPRESSAMENTE un motivo (es.imballo rovinato, rumori all’interno, imballo bagnato, ecc.) sotto la firma che apporterà sul bollettino del corriere. In mancanza di tale riserva P.A.I.D snc non potrà accettare alcun reclamo per i prodotti danneggiati, anche solo parzialmente. In caso di prodotti danneggiati vi invitiamo ad inviare relativa documentazione completa di foto all’indirizzo info@minimarte.it entro e non oltre 7 giorni dalla ricezione dei prodotti. Reclami relativi alla conformità dei prodotti, anche in relazione alla loro quantità e/o aspetto esteriore devono essere formulate per iscritto mediante invio di raccomandata A.R. a P.A.I.D snc di Giovanniello E. & C. via D. Alighieri 10 – 85058 – Trevico (AV) – ITALY come specificato nel contratto di fornitura.

DIRITTO DI RECESSO

Il Cliente ha diritto di recedere senza alcuna penalità e senza necessità di specificarne il motivo, entro il termine di dieci giorni lavorativi dal ricevimento della merce acquistata on-line.
Per esercitare tale diritto, il Cliente dovrà inviare una raccomandata A.R. A P.A.I.D snc al seguente indirizzo P.A.I.D snc di Giovanniello E. & C. via D. Alighieri 10 – 85058 – Trevico (AV) – ITALY. Entro lo stesso termine il Cliente dovrà consegnare la merce ricevuta ad uno spedizioniere, o al servizio postale, e rispedire la stessa a P.A.I.D snc di Giovanniello E. & C. via D. Alighieri 10 – 85058 – Trevico (AV) – ITALY con spese a suo esclusivo carico.
Il diritto di recesso è comunque sottoposto alle seguenti condizioni:
– il bene da restituire deve essere sostanzialmente integro e restituito nella sua confezione originale, completa di tutte le sue parti (compresi imballo ed eventuale documentazione e dotazione accessoria: manuali, cavi, ecc…);
– la spedizione, fino alla conferma di avvenuto ricevimento nel nostro magazzino, è sotto la completa responsabilità del Cliente;
– in caso di danneggiamento del bene durante il trasporto,P.A.I.D snc darà comunicazione al Cliente dell’accaduto (entro 5 giorni lavorativi dal ricevimento del bene nei propri magazzini), per consentirgli di sporgere tempestivamente denuncia nei confronti del corriere da lui scelto e ottenere il rimborso del valore del bene (se assicurato).

In questa eventualità, il prodotto sarà messo a disposizione del Cliente per la sua restituzione, annullando contemporaneamente la richiesta di recesso;

– P.A.I.D snc non risponde in nessun modo per danneggiamenti o furto/smarrimento di beni restituiti con spedizioni non assicurate;
– al suo arrivo in magazzino, il prodotto sarà esaminato per valutare eventuali danni o manomissioni non derivanti dal trasporto. Qualora la confezione e/o l’imballo originale risultino rovinati, P.A.I.D snc provvederà a trattenere dal rimborso dovuto il 10% dello stesso, quale contributo alle spese di ripristino.
Fatte salve eventuali spese di ripristino per danni accertati all’imballo originale,P.A.I.D snc provvederà a rimborsare al Cliente l’importo già pagato, nel minor tempo possibile e comunque entro 30 giorni dalla richiesta di recesso, tramite procedura di storno dell’importo addebitato sul conto PayPal o a mezzo Bonifico Bancario. In quest’ultimo caso, sarà cura del Cliente fornire tempestivamente le coordinate bancarie sulle quali ottenere il rimborso (Cod. ABI – CAB – Conto Corrente dell’intestatario della fattura).

Il diritto di recesso decade totalmente, per mancanza della condizione essenziale di integrità del bene (confezione e/o suo contenuto), nei casi in cui P.A.I.D sncaccerti:

– la mancanza della confezione esterna e/o dell’imballo interno originale;
– l’assenza di elementi integranti del prodotto (accessori, cavi, manuali, parti,ecc.);
– il danneggiamento del prodotto per cause diverse dal suo trasporto.

Nel caso di decadenza del diritto di recesso,P.A.I.D snc provvederà a restituire al mittente il bene acquistato, addebitando allo stesso le spese di spedizione.In caso di controversie il foro competente è quello della sede legale di P.A.I.D snc

EN

The following Sales Terms (hereinafter referred to as “General Conditions“) regulate the sale of products marketed by P.A.I.D. Snc through its brand MINIMARTEand its websitewww.minimarte.it with respect to private consumers, for the purpose of ensuring that all legal conditions are met and that there is maximum transparency and clarity in its relationship with its customers.

SUPPLY CONTRACT

The supply contract is understood as being drawn up between the Customer and the company known as P.A.I.D snc di Giovanniello E. & C. via D. Alighieri 10 – 85058 – Trevico (AV) – ITALY – P.IVA/C.F. 01580540647 | e-mail : info@minimarte.it. The contract falls within the domain of remote control contracts, covered under Article 50 and subsequent articles of Legislative Decree No. 206/2005 and subsequent amendments and additions thereto (see Consumer Code).

REGISTRATION

Any Customer who wishes to make a purchase through www.minimarte.it and make use of the services provided on the site, must register his/her personal data (hereinafter referred to as “Registration”).A Customer who completes this Registrationstates that he/she has seen the Privacy policy and is responsible for the truthfulness, lawfulness, and accuracy of the data entered. Should there be any changes, the user is responsible for informing the P.A.I.D. Sncin a timely manner. Should the personal information entered be considered, even indirectly, as sensitive data, the Customer, by completing the Registration is giving his/her consent for the data to be processed. Registration also implies one’s acceptance of these General Conditions.

PRODUCT AVAILABILITY AND DISPATCHING OF ORDERS

The electronic marketing system used on the www.minimarte.it website is designed to offer the Customer the greatest range of products.
This, however, could be irrespective of the immediate availability of the items purchased.In this case, the delivery times for the purchased products may vary from 20 to 30 business days, more shipping time.P.A.I.D. Snc shall see to it that the Customer is notified, either by telephone or by e-mail, of any issues relating to the product’s availability, or of extreme delays in delivery, thus enabling the customer, at that point, to freely decide whether or not to withdraw from the contract in accordance with the law. The P.A.I.D. Snc reserves the right to dispatch partial orders based on the availability of the products in the warehouse, or to dispatch items at different times, once having received the consent of the Customer. The images and the information shown on the product reference cards are approximate and sometimes may not fully correspond to the characteristics of the item.

ORDERS

At the end of the ordering procedure, the Customer sending a purchase order shall receive a confirmation by e-mail stating that the order has been received. If the order has not yet been dispatched and the merchandise has not yet been shipped, it is possible to put through a cancellation of an order, sent to the e-mail address info@minimarte.it. For orders that have already been dispatched, the Customer may exercise his/her Right to Withdraw within and not exceeding 10 days from the date the merchandise was received.

SELLING PRICE

All prices shown on the www.minimarte.it website are listed in Euros and include V.A.T. except for destinations outside the European Community.They may be subject to change without advance notice, since they are also tied to the marketing policies and cost of raw materials.

PAYMENT METHODS

On www.minimarte.it it is possible to make secure purchases, using various forms of payment: Paypal | Bank Deposit
Any other form to be agreed upon on request.All online transactions shall be made with protected procedures, using certified, encrypted protocols.

DELIVERY

Shipments will be made using Express Courier BRT (BRT Italy, EUROEXPRESS or FedEx).Shipping cost is calculated on effective weight of product with box.For products held in the warehouse, deliveries in Italy are generally within 48/72 hours after that the confirmation order has been received.For deliveries to the rest of Europe, please allow 8/10 days.For products that don’t held in the warehouse, we need of 30 business days (on average) for to make them, over shipping time.Shipping and delivery costs shall be borne by the Customer and are clearly shown at the time the order is placed.Given the large size of some of the items, delivery to the purchaser’s floor may not be provided.

LODGING A COMPLAINT

Immediately upon receiving the merchandise, the Customer is required to verify its condition and that it complies with the order.
The Customer is required to conditionally sign for receipt of the merchandise, specifically identifying a reason (for example, packaging torn, rattling noise from inside, damp packaging, etc.) under the signature on the courier’s shipping form. Failure to make such a statement will result in the Dams s.a.s. isinability to accept any claim for damaged goods, including partial claims. In the case of damaged goods, we ask that you send appropriate documentation, complete with photos, to the address info@minimarte.it within and no later than 7 days from the receipt of the merchandise.Claims relating to product conformity, including issues relating to their quantity and/or external appearance must be made in writing, via registered letter (return receipt requested) to the P.A.I.D snc di Giovanniello E. & C. via D. Alighieri 10 – 85058 – Trevico (AV) – ITALY as outlined in the Purchasing Agreement.

RIGHT TO WITHDRAW

The Customer has the right to withdraw an order, with no penalty and with no need to give a reason, within the deadline of ten business days from the date the merchandise, purchased online, was received. In order to exercise this right, the Customer must send a registered letter, return receipt requested, to the P.A.I.D snc .at the following address:P.A.I.D snc di Giovanniello E. & C. via D. Alighieri 10 – 85058 – Trevico (AV) – ITALY . Within the same deadline, the Customer must bring the merchandise to a shipper, or to the postal service, and send it back to P.A.I.D snc di Giovanniello E. & C. via D. Alighieri 10 – 85058 – Trevico (AV) – ITALY with the shipping charges being borne exclusively by the customer. The withdrawal policy is nevertheless subject to the following conditions:
– The item being returned must be basically intact and returned in its original packaging, complete with all its parts (including packing materials and any documentation and accessory items, manuals, cables, etc.)
– The shipment, until it is confirmed to have arrived at our warehouse, is entirely the responsibility of the Customer.
– Should the item be damaged during transport, P.A.I.D snc shall notify the Customer of the event (within 5 business days from having received the item in its warehouse), in order to enable the Customer to promptly lodge a complaint with the courier that he/she selected, and to obtain a refund for the value of the item (if insured).

In this case, the product shall be made available to the Customer in restitution, and at the same time cancelling the withdrawal request.

– Dams s.a.s.shall not respond in any way for damage or theft/loss of returned goods made through uninsured shippers.
– Upon its arrival at the warehouse, the product will be examined to assess any possible damage or tampering not stemming from its being shipped.
Should the original packaging and/or the packing materials prove to be damaged, P.A.I.D snc. shall withhold a percentage from the reimbursement owed of 10% of that amount, as a charge for replacing them. Except for any possible charges for verified damage to the original packaging, P.A.I.D snc shall make provisions for reimbursement to the Customer for the amount that was already paid, as quickly as possible and in any case within 30 days of the withdrawal request, by means of a refund procedure, paying the amount deducted from the PayPal account or by a bank transfer.In the case of the latter, it is up to the Customer to provide, in a timely manner, the bank account information to which the reimbursement should be sent (ABI code, CAB code, and Account Number of the person whose name appears on the invoice).

The right to withdraw shall be forfeited completely, for failure to show that the item is intact (in its packaging and/or contents), whereby P.A.I.D snc has verified:

– that either the external packaging and/or the original packing materials are missing
– the absence of elements that are an integral part of the product (accessories, cables, manuals, parts, etc.)
– damage to the product that did not result from its being transported.
When the right of withdrawal is forfeited, P.A.I.D snc. shall arrange for the purchased item to be returned to the sender, billing the sender for the shipping costs.
Should there be any dispute, the place of jurisdiction is that of P.A.I.D snc. legal residence.